تعیین کاربرد دراور

دروار یک فضای ذخیره‌سازی همه کاره است که فقط مختص اتاق خواب نیست. براساس تشخیص و نیاز خود می‌‌توانید دراور را در فضای اتاق خواب، اتاق نشیمن، راهرو، آشپزخانه و حتی حمام قرار دهید. وقتی تعیین ‌کنید که هدف شما از خرید دراور چیست و قرار است چه وسایلی را داخل آن نگهداری کنید، بدون شک انتخاب مدل مناسب آسان خواهد بود.

 

پهنای صفحه بالایی دراور

صفحه بالایی دراور می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال می‌توانید چراغ خوابتان را بالای آن بگذارید یا یک گلدان و مجمسه زیبا روی آن قرار دهید. با قرار دادن یک آینه در بالای میز دراور می‌توان از صفحه بالایی آن به عنوان میز آرایش استفاده کرد. قرار دادن چند قاب عکس خانوادگی هم می‌تواند ایده خوبی برای استفاده از فضای بالای دراور باشد. بنابراین با توجه به سلیقه و تشخیص خود می‌توانید از دراور علاوه‌بر فضای ذخیره‌سازی برای موارد دیگر نیز استفاده کنید.

سایز و تعداد کشوها

مهم‌ترین فاکتور در انتخاب دراور مناسب، سایز آن است. دراورها از لحاظ اندازه دارای ابعاد استاندارد نیستند؛ در بازار دراورها از لحاظ ارتفاع و تعداد کشوها انواع زیادی دارند. در هنگام خرید دراور با سایز مناسب باید به دو فاکتور مهم توجه کرد. میزان فضای‌ ذخیره‌سازی مورد نیاز و مکانی که قرار است دراور را در آنجا قرار داد. به عنوان یک نکته مهم باید یادآوری کنیم که در هنگام انتخاب سایز دراور علاوه‌بر میزان فضایی که در اتاق اشغال می‌کند، لازم است عمق کشوها را نیز در نظر بگیرید تا در هنگام بیرون کشیدن آنها فضای کافی داشته باشید. انتخاب دراور در اندازه مناسب تاثیر زیادی بر زیبایی و نظم دکوراسیون اتاق دارد، پس در انتخاب سایز آن عجله نکنید.

انتخاب سبک، شکل و رنگ دراور

از دیگر فاکتورهای مهم در خرید دراور، تعیین سبک و رنگ آن است. همانطور که می‌دانید دراور جزء مبلمان اتاق خواب محسوب می‌شود، بنابراین باید با در نظر گرفتن سبک و شکل دیگر مبلمان اتاق مانند تخت و کمد لباس، از میان انواع دراور کلاسیک، دراور مدرن و دراور ساده گزینه مناسب را انتخاب کنید. انتخاب رنگ دراور هم بهتر است براساس رنگ کلی دکوراسیون و اندازه فضای اتاق انتخاب شود.

 

جنس متریال

جنس دراور می‌تواند از چوب، فلز، پلاستیک، ام‌دی‌اف، ملامینه یا ترکیب آنها باشد. انتخاب جنس مناسب علاوه‌بر زیبایی آن، بر شخصیت و روح کل فضا تاثیر می‌گذارد. بنابراین باید در انتخاب جنس این قطعه مبلمان، دقت زیادی داشته باشید. در هنگام انتخاب جنس دراور موارد دیگری همچون کیفیت، استحکام و قیمت دراور اهمیت دارند. اگر قرار است دراور را برای اتاق کودک یا آشپزخانه بخرید، بهتر است جنسی را انتخاب کنید که به راحتی لکه و خش نشود.  

قیمت دراور

فاکتور مهم دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا یک انتخاب ایده‌آل داشته باشید، قیمت دراور است. قبل از اینکه برای خرید دراور به بازار بروید یا در سایت‌های اینترنتی به دنبال مدل مورد پسند خود باشید، تعیین کنید چقدر بودجه دارید.

قیمت دراور بسته به جنس، سایز، مدل و شرکت سازنده آن ممکن است؛ ارزان یا گران باشد. بدون‌شک برای خرید یک محصول باکیفیت، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. البته ناگفته نماند که انصاف فروشنده هم تا حدی در قیمت دراور تاثیر‌گذار است. با توجه به امکان خرید آنلاین دراور، پیدا کردن مدل مورد نظر شما با قیمت مناسب بسیار آسان‌ شده است.

فروشگاه آنلاین خونه شو با گردآوری انواع دراورهای زیبا و با قیمت مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای خرید اینترنتی دراور باشد. از آنجایی که از دراور برای یک مدت طولانی استفاده خواهید کرد، در هنگام خرید آن همه جوانب را در نظر بگیرید. شاید با دیدن انواع دراور در طرح و رنگ‌های مختلف گیج شوید که کدام مدل برای اتاق شما مناسب است، به همین خاطر توصیه می‌کنیم قبل از خرید دراور یک لیست از ویژگی‌های مد نظر خود تهیه کنید.

 

 

 مشخصات و انواع دراور